Historia wielkiego sukcesu marki Victoria's Secret

Bielizna amerykańskiej firmy Victoria's Secret cieszy się ogólnoświatowym rozgłosem. Nieustająco jest numerem jeden wśród firm bieliźniarskich. Jej zyski opiewają na kwoty miliardów dolarów, kontroluje 35% rynku. Butiki nieprzerwanie powstają w różnych miastach, również w Warszawie. Jest ich w Europie ok. 600. Na pierwsze sklepy założyciel marki musiał się zapożyczyć. Jaka historia kryje się za tym oszałamiającym sukcesem?

Skąd wziął się pomysł na markę Victoria's Secret?

Bielizna stanowiła przez wiele lat temat tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę, która miała być prezentem dla jego żony. Wstąpił do butiku, ale miał duży problem z wyborem oraz zakupem. W dużej mierze było to spowodowane zmieszaniem ekspedientek, a sam asortyment nie był za bardzo interesujący.

Roy pomyślał o stworzeniu sklepów z bielizną, które będą miejscem, gdzie jednakowo dobrze czuć będą się Panowie i Panie. Sama nazwa odnosi się do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było pokazanie każdej kobiecie, że bez względu na swój status materialny oraz społeczny, może posiadać piękną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, otworzonego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było umeblowane w stylu nawiązującym do wiktoriańskiego. O dobre samopoczucie Panów zadbano nie tylko przez design, ale także przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od ówczesnych kanonów z zapałem tłumaczyły mężczyznom wszystkie zawiłości.

Jak zakończyła się historia założyciela Victoria's Secret?

Początkowo nic nie wskazywało na niesamowity sukces, który odniosła marka. Po początkowych tryumfach nadeszły gorsze lata. Być może problemem było skoncentrowanie się na męskiej klienteli, bez troski o towar. Damska bielizna powinna spełniać marzenia kobiet. Na tym aspekcie skoncentrował się następny właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Aktywny biznesmen kupił firmę w 1982 roku za zaledwie milion dolarów. Zmiana polityki firmy była autentycznym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, ogłosił upadłość kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Ostatecznie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.

Co stanowi o popularności pokazów Victoria's Secret?

Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej damski wystrój sklepów. Niemniej jednak kluczem do sukcesu były topowe modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret gigantyczny rozgłos i wielki sukces. Utrzymywany jest on dzięki dorocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” pierwszy raz zorganizowany został w 1995 roku. Cztery lata później pokaz był transmitowany na żywo w telewizji i wyświetlony na Times Square w Nowym Jorku. Tym sposobem seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.

Victoria’s Secret Fashion Show nie jest zwykłym pokazem mody, na którym modelki prezentują bieliznę z pozbawioną mimiki twarzą. Te pokazy to doprawdy prawdziwe show. Wielobarwne stroje, projektowane przez jubilerów biustonosze warte miliony dolarów, muzyka na żywo. I oczywiście kultowe Aniołki Victoria’s Secret, najlepsze modelki, które prezentując bieliznę, potrafią również dać wyraz emocjom w taki sposób, aby zachęcić do noszenia właśnie tej bielizny. To się nie mogło nie udać.

Informacje:
Ocena:
0.00/0
Oceń:

Dodane przez Mirosław Jaworski

Komentarze

Urszula Baranowska

Zawsze marzyłam by wyglądać jak te ich modelki, a bieliznę mają super.

2022-04-22
0 0

Dodaj Komentarz

Artykuły z tej kategorii

Brak artykułów

Bielizna amerykańskiej firmy Victoria s Secret cieszy się ogólnoświatowym rozgłosem. Nieustająco jest numerem jeden wśród firm bieliźniarskich. Jej zyski opiewają na kwoty miliardów dolarów, kontroluje 35% rynku. Butiki nieprzerwanie powstają w różnych miastach, również w Warszawie. Jest ich w Europie ok. 600. Na pierwsze sklepy założyciel marki musiał się zapożyczyć. Jaka historia kryje się za tym oszałamiającym sukcesem?Skąd wziął się pomysł na markę Victoria s Secret?Bielizna stanowiła przez wiele lat temat tabu i niekoniecznie kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę, która miała być prezentem dla jego żony. Wstąpił do butiku, ale miał duży problem z wyborem oraz zakupem. W dużej mierze było to spowodowane zmieszaniem ekspedientek, a sam asortyment nie był za bardzo interesujący.Roy pomyślał o stworzeniu sklepów z bielizną, które będą miejscem, gdzie jednakowo dobrze czuć będą się Panowie i Pan...